VivaBrasil.reismee.nl

The final countdown

Niet dat er nog bijzonder veel af te tellen valt.
Nog welgeteld 1 (slapeloze) nacht (ik ken mijn eigen), vooraleer ik van de grond ga. Tot 11 maal toe zal dit gebeuren de komende weken. Elf keer met de vlieger de lucht in dus. En volgens de wet der logica zou ik evenveel keer ook weer veilig de grond moeten kunnen kussen. A ja. Of die grond nu van Belgische, Spaanse of Braziliaanse origine is. Als 't maar grond is.
De pas-geverfde deur van de CM heb ik gisteren met het grootste plezier achter mij toe getrokken. Om die even rap weer open te doen. Toch maar vlug nog even die CM-verzekeringspapieren meegraaien die al wekenlang op m’n bureau liggen te schitteren. Just in case ik een Braziliaanse doktoor van doen heb. Of een verpleegster. Da mag ook.
Morgen, zaterdag, is het dus zo ver. Rond de klok van 11 uur mag u me komen uitzwaaien in Zaventem. Eerst met de trein in Zaventem zien te geraken, uiteraard. Maar gezien de dames en heren NMBS vandaag – bij wijze van uitzondering – een extra dag congé genomen hebben, ben ik er rotsvast van overtuigd dat ze volledig uitgerust achter het stuur van hun locomotief zullen zitten. Of hoe je zo’n ding ook bestuurt. En kan mijn overbezorgde kappertje ongestoord en onbezorgd netjes verder haartjes knippen
Laughing
Zo. Zoetjesaan tijd om m’n rugzak te zoeken, links en rechts wa kleren te vergaren, mijn schminkdoos en haardroger kan ik achterwege laten, mijn paspoort moet hier ook nog wel ergens te vinden zijn, de vuilzak heb ik vijf dagen geleden al buiten gezet – en die staat er precies nog steeds. In mijnpapier en kartong waren de vrienden IVAGO gisteren dan weer wél geïnteresseerd. En dan zouden we vertrekkensklaar moeten zijn.
Zijn jullie er trouwens ook klaar voor?
Tot over enkele dagen – vanop Salvadoriaanse bodem wellicht. ChezGuido & Maria.
S x

Reacties

Reacties

Spiderman

Desejo-lhe uma aventura fantástica !!
Om maar in de taal te beginnen die jij de komende weken zal te horen krijgen en zal moeten spreken!
Geniet van de vele uren op het vliegtuig, vol met mooie stuardessen en het "lekkere" eten die naar plastiek smaakt, maar daarna lonkt het avontuur.... waar wii vol spanning op de verslagen wachten.....
Enjoy my dear en weet dat wij hier in Belgenland véél aan je zullen denken!
Beijo grande!
Spider Xx

marijke

Veel reisplezier en doe Guido de groeten van ons!

Guido en Maria

Oi Querida Sandra,

zien uit naar je komst, lichte trui want het is hier 30°.
Zaterdagavond als we thuis komen een lichte maaltijd en bedtijd kkkkkkkk, zondag vliegen we er dan tegenaan. Zouden we ook 11 keer kunnen vliegen in die 5 dagen met een zachte landing?
In elk geval zondag zal je het echte leven van een braziliaan in de favela aan de lijve ondervinden, een cozido en een of meer caiperinhas, vandaar naar de zonsondergang die je zeker niet mag missen (als er zon is tenminste).
Abraço

Eline

Ik zal op Belgische bodem meevliegen doorheen je avonturen en kijk al uit wanneer het volgende verhaal zal landen op je blog.

Geniet.

Hermine

op naar de zon dus! geniet van je reis en wij zullen met vreugde je blog verslinden. Abraço voor Guido e Maria! x

jezus

allez, gelukkig ben je toch op de luchthaven geraakt. Verschot van mijn leven gedaan zaterdagmorgen dat het al 7.30u was en ik niet was wakker geworden van een noodoproep....

Voor de rest hier op Belgische bodem alles ok, mijn maag overhoop na een bezoekje aan Elckerlyc, bij thuiskomst Ciske aangetroffen met enkel in dubbele dikte, maar verder lukt het wel. Veel reisplezier !!!!

jezus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!